Σύνδεση Χρήστη Εγγραφή Χρήστη Επιβεβαίωση Κωδικού
Email Username

Στεγνώνει η κατασκευαστική αγορά από έργα

Στεγνώνει από έργα η κατασκευαστική αγορά και η κατάσταση χαρακτηρίζεται σοβαρή από παράγοντες της αγοράς. Όπως επισημαίνουν η έλλειψη δημοπρατήσεων νέων έργων οδηγεί σε αδιέξοδο όχι μόνο τις τεχνικές εταιρείες αλλά και τα περίπου 600 επαγγέλματα που συνδέονται με τις κατασκευές.

Μόνο η ολοκλήρωση των έργων στους αυτοκινητόδρομους αναμένεται να αφήσει εκτός αντικειμένου αρκετές χιλιάδες εργαζομένους ενώ θα δυσκολέψει τη ζωή και στις υπεργολαβικές εταιρείες (προϊόντα, υπηρεσίες).

Το ζήτημα είναι φλέγον για όλο τον κατασκευαστικό κόσμο που μιλά για χαμηλο 15ετίας στις δημοπρατήσεις έργων, όχι μόνο σε επίπεδο Κεντρικής Κυβέρνησης αλλά και σε επίπεδο Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Το πρόβλημα δεν αναμένεται να λυθεί γρήγορα καθώς θα πρέπει να ενεργοποιηθούν ταυτόχρονα κονδύλια μέσω ΕΣΠΑ στους Φορείς Υλοποίησης αλλά μέχρι σήμερα δεν φαίνεται κάτι τέτοιο. Οι προγραμματισμένες δημοπρατήσεις φέτος (μέχρι αρχές Ιουνίου) κινούνται σε χαμηλά επίπεδα.

Την κατάσταση όσο παράδοξο και αν ακούγεται καλείται να σώσει το ...ΤΑΙΠΕΔ. Ήδη το -κατασκευαστικό- συμβόλαιο της χρονιάς μέχρι τώρα τουλάχιστον πήρε η ΙΝΤΡΑΚΑΤ με 280εκατ.ευρώ για την ανακαίνιση των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων, συμβόλαιο που γίνεται λόγω της αποκρατικοποίησης τους.

Στο Λιμάνι του Πειραιά, όλοι αναμένουν τις επενδύσεις της COSCO κόστους 200εκατ.ευρώ για να τρέξουν ενώ το ίδιο γίνεται και για τις αντίστοιχες επενδύσεις που προβλέπεται να γίνουν στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Το Ελληνικό, που είναι και η "ναυαρχίδα" των αποκρατικοποιήσεων του ΤΑΙΠΕΔ είναι όχι απλώς η σωσίβια λέμβος για τις κατασκευές αλλά το απόλυτο εργαλείο για να διατηρηθούν δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας αλλά και να δημιουργηθούν και νέες από τις επενδύσεις που μετριούνται σε περίπου 2 δισ ευρώ για την πρώτη πενταετία των έργων.

Δεδομένης της σημερινής κατάστασης, θα έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε τις κινήσεις που θα κάνει το Υπουργείο μέσω των νέων μεγάλων έργων που προγραμματίζει (μιλά για 4 δισ ευρώ συμβασιοποιημένων έργων μέχρι το 2018) αλλά και των Φορέων Υλοποίησης σε επίπεδο ΟΤΑ.

Πηγή



Στεγνώνει η κατασκευαστική αγορά από έργα

 

JoomShaper