Σύνδεση Χρήστη Εγγραφή Χρήστη Επιβεβαίωση Κωδικού
Email Username

Οι επενδύσεις των 180 εκατ. ευρώ που θα αλλάξουν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Το προσφερθέν τίμημα ανταποκρίνεται στην αξία της εταιρείας και η κοινοπραξία που πρόσφερε το μεγαλύτερο τίμημα έχει την ευκαιρία να προχωρήσει άμεσα στις επενδύσεις για τις αναγκαίες υποδομές που απαιτούνται για να αυξηθούν τα φορτία στο λιμάνι, τονίζει στο Capital.gr ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Μέλλιος.

Το premium, προσθέτει ο ίδιος, είναι υψηλότερο από παρόμοιες πράξεις που γίνονται σε αντίστοιχα λιμάνια. Πρόκειται για εξαιρετικά υψηλό τίμημα για την εποχή και ανταποκρίνεται πλήρως στην αξία μιας εταιρείας όπως ο ΟΛΘ με υψηλούς δείκτες απόδοσης και χωρίς δανεισμό καταλήγει ο κ. Μέλλιος.

Υπενθυμίζεται ότι κατά την κατάθεση των πρώτων δεσμευτικών προσφορών το υπερτίμημα που προσφέρθηκε ήταν 19,6% ενώ την περασμένη Παρασκευή έφτασε το 67% σε σχέση με το κλείσιμο της μετοχής την ίδια ημέρα.

Ποιες είναι όμως οι επενδύσεις που σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης καλείται να υλοποιήσει η κοινοπραξία των DIEP – CMA – Belterra που θα είναι σύντομα ο μεγαλομέτοχος του ΟΛΘ;

Το μεγαλύτερο μέρος των 180 εκατ. ευρώ αφορά στην επκέταση του 6ο προβλήτα. Οι εργασίες περιλαμβάνουν πρόσθετο κρηπίδωμα,κατασκευή πρόσθετης χερσαίας ζώνης με επέκταση σε μήκος κατά 440 μέτρα, και πλάτος 300 μέτρα,συμπληρωματικά έργα υποδομής, βυθοκόρηση κλπ με το συνολικό κόστος να ανέρχεται σε 130 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για το έργο που αναμένεται να ανοίξει τις πύλες του ΟΛΘ σε μεγαλύτερα πλοία και θα δώσει τη δυνατότητα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης να αυξήσει τους όγκους διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, ανταγωνιζόμενο επί ίσοις όροις άλλα περιφερειακά λιμάνια.

Ακόμη 30 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για την ανανέωση του εξοπλισμού του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων και του σταθμού ξηρού φορτίου (γερανογέφυρες κλπ) κόστους 30 εκατ. ευρώ.

Τέλος 20 εκατ. ευρώ προβλέπεται να διατεθούν για έργα ανάπτυξης του λιμένα, δαπάνες αποκατάστασης του παλιού τελωνειακού σταθμού κλπ.

Σημειώνεται ότι με βάση τη σύμβαση παραχώρησης το Δημόσιο εκτός από το τίμημα των 232 εκατ. ευρώ για την απόκτηση του 67%, προβλέπεται αντάλλαγμα παραχώρησης ίσο με το 3,5% του κύκλου εργασιών από 2% που είναι σήμερα. Το αντάλλαγμα θα εισπράττεται από το Δημόσιο και θα αποδίδεται στους παραλιμένιους δήμους, οι οποίοι μέχρι σήμερα δε λάμβαναν κανένα αντάλλαγμα.

Επίσης έχουν τεθεί στόχοι διακίνησης σύμφωνα με τους οποίους θα πρέπει την πρώτη 6ετία οι όγκοι του ΟΛΘ να φτάσουν τα 370 χιλ.TEUs για το σταθμό εμπορευματοκιβωτίων και τα 3,8 εκατ. μτ για το σταθμό συμβατικού φορτίου.

Τέλος εκτιμάται ότι θα δημιουργηθούν πρόσθετες θέσεις εργασίας, τόσο άμεσες εντός του Οργανισμού, όσο και έμμεσες κατά τη διάρκεια των εργασιών που θα γίνουν στο πλαίσιο των προβλεπόμενων επενδύσεων αλλά και στην αλυσίδα Logistics εξαιτίας της ενίσχυσης της δραστηριότητας της εταιρείας.

 

Πηγή

JoomShaper