Σύνδεση Χρήστη Εγγραφή Χρήστη Επιβεβαίωση Κωδικού
Email Username

Δακτύλιος Ξάνθης στον κάθετο άξονα 70 (9.12.2009)

(Ξάνθη- Εχίνος – Ελληνοβουλγαρικά σύνορα)


Το Δ.Σ. του ΣΜΜΙΔΕ λαμβάνοντας υπ’ όψιν την πρόταση για τον Δακτύλιο Ξάνθης στον κάθετο Άξονα 70 (Ξάνθη – Εχίνος – Ελληνοβουλγαρικά σύνορα) αισθάνθηκε την ανάγκη να παραθέσει τις παρακάτω σκέψεις και προβληματισμούς.


Αυτό που μας διαφοροποιεί από τις περισσότερες πόλεις της Ελλάδας και το οποίο παλεύουμε χρόνια να αναδείξουμε και να κάνουμε τουριστικό προορισμό είναι ο ιστορικός οικισμός της Π. Πόλης και το Σαμακώβ και φυσικά ο τρόπος που είναι διατεταγμένα σε σχέση με το βουνό και το περιαστικό δάσος.


Η πόλη της Ξάνθης σήμερα ασφυκτιά από το κυκλοφοριακό πρόβλημα και έχει πάψει να προσφέρει την ποιότητα ζωής που πρόσφερε στους κατοίκους και τους επισκέπτες της, τα προηγούμενα χρόνια.


Η αναγκαιότητα κατασκευής ενός δακτυλίου ο οποίος θα αποσυμφορήσει το κέντρο και θα κάνει τις συνθήκες πιο ανθρώπινες προβάλει όλο και πιο επιτακτικά.


Το σημαντικότερο πρόβλημα που εντοπίζουμε από την χάραξη του δακτυλίου είναι η σύνδεσή του με τον κάθετο άξονα της Εγνατίας και ειδικότερα η θέση στην οποία γίνεται η σύνδεση αυτή .


Ο κυκλοφοριακός φόρτος από τις διεθνείς μεταφορές (Βουλγαρία – Ρουμανία) θα φτάνει στην είσοδο της πόλης από το Βορά, μεταξύ Π. Πόλης και Σαμακώβ, μέσα στο περιαστικό δάσος και θα παροχετεύεται ως εξής:


Αριστερά , μέσω του Ανατολικού άξονα , πάνω από το Σαμακώβ ( δρόμος Παναγίας) με κατάληξη μέσα στην Πανεπιστημιούπολη και δεξιά πάνω από την Π. Πόλη μέσω του Δυτικού άξονα ( δρόμος Ξανθίππης), δημιουργώντας ηχητική και ατμοσφαιρική ρύπανση και στους δύο οικισμούς και φυσικά στην πόλη ολόκληρη.


Όσον αφορά τον ανατολικό άξονα, και λαμβάνοντας υπ΄ όψιν ότι ο οικισμός του Σαμακώβ έζησε την εγκατάλειψη της πολιτείας και την κατασκευαστική αναρχία μέχρι πριν από 2 – 3 χρόνια, όπου και εντάχθηκε στις διατάξεις για την Π. Πόλη, πιστεύουμε ότι τα αποτελέσματα για τον οικισμό θα είναι οδυνηρά.


Η κατασκευή μιας Εθνικής οδού στη θέση αυτή, θα διαταράξει τη φυσική ισορροπία,της περιοχής . Πέρα από τη μείωση του δάσους θα έχει επιπτώσεις και στην πανίδα της περιοχής, η οποία δεν θα αποκατασταθεί ποτέ.


Η γέφυρα που θα συνδέει τους 2 άξονες και θα περνάει πάνω από το ποτάμι θα πρέπει να είναι δείγμα αρχιτεκτονικής , να εντάσσεται στο φυσικό περιβάλλον και να μην επισκιάζει την Π. Πόλη.


Όσον αφορά την πρόταση για τον Δυτικό άξονα, τα αποτελέσματα εκεί θα είναι ακόμη πιο οδυνηρά, η παρέμβαση στο δάσος θα είναι ακόμη μεγαλύτερη, η διάνοιξη , εξ’ ολοκλήρου σχεδόν ,θα είναι νέα και επιφανειακή, θα διασχίζει την υπό ένταξη περιοχή του Λευκού Πύργου χωρίζοντας την σε δύο τμήματα.


Με την πρόταση αυτή απαξιώνουμε την πιο ακριβή και πιο ελκυστική περιοχή για επέκταση της πόλης (εκτός και αν αυτή η επέκταση δε θα γίνει ποτέ). Τέλος ο άξονας αυτός μεταφέρει όλο τον κυκλοφοριακό φόρτο και ο, τι αυτό συνεπάγετε από τις διεθνείς μεταφορές σ΄ όλες τις περιοχές όπου επεκτείνεται η πόλη σήμερα.


Πιστεύουμε στην αναγκαιότητα κατασκευής δακτυλίου για την πόλη, θεωρούμε όμως αναγκαία την αποσύνδεσή του από τον κάθετο άξονα της Εγνατίας στο σημείο που προτείνεται.


 Το Δ. Σ.

JoomShaper